úterý 18. září 2012

Afrikaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Jednoho krásného dne na Boru jsem se rozhodla, že vyrazím s pěti klukama ( Honzou Chválou, Martinem Stráníkem, Kubou Štambachrem, Michalem Homolou a Adamem Fialou ) do Afrického Rocklands.
Celá natěšená jsem si s pomocí Adama objednala letenku a pak už jen hurá vyrazit. 1.8. jsme odlétali z Ruzyňského letiště.
Cesta v letadle nám utekla celkem rychle, bylo hodně dobré nálady a srandy. Když jsme však doletěli do Cape Townu moje nálada rychle klesla na bod mrazu. Můj druhý batoh totiž jaksi nedorazil a zůstal bůhví kde v Istanbulu ( poslali mi ho až po týdnu). Zkusili jsme to vyřešit na letišti, ale nic jsme nevyřešili. Šli jsme si tedy vyzvednout naše dva dopravní prostředky - Toyoty Corolly. Cesta do kempu uběhla celkem rychle. Na místo určení jsme dorazili za tmy, takže jsme jen postavili stany a hurá se zabalit do 6ti péřovek ( ve ztraceném batohu jsem totiž měla spacák ).
Ráno nás probudilo sluníčko a cvrlikot místních ptáčků. Byla to nádhera. Lezli jsme většinou dva dny a jeden den rest. Ze začátku to bylo na moje svaly a prsty tak akorát. První polovinu zájezdu jsem se aklimatizovala- lezla jsem spíše 7A a zkoušela moc težkých boulderů.
Navštívila jsem s Kubou, Marťasem a Žabou místní školu, kde nám děti předvedly svoje taneční umění.

ve škole


V prvním týdnu našeho zájezdu nám počasí bohužel moc nepřálo. Asi po třech dnech začalo pršet a déšť pomalu přecházel v bouři. Foukal obrovský vítr a padaly kroupy. Adamův stan to nevydržel a vzdal to. Žábův stan bojoval a se zlomenými tyčkami to přežil tak půl na půl..
Asi po 14 dnech jsme jeli na třídenní rest do Lambert ´s bay,kde jsme chodili po plážích a hledali velryby. Žádná se nám bohužel neukázala, ale viděli jsme lachtany a navštívili jsme Bird´s Island. Večer jsme si udělali velkolepou grilovačku a další den zase hurá za lezením.
Po třídenním odpočinku se mi podařilo vylézt Bushwhacker 7B+ na flash, takže se mi začala zvedat nálada čím dál víc. Chodili jsme převážně do sektorů jako např. Fields of Joy, kde jsem zkoušela krásné 7C+ Macho King,ale byla jsem na poslední krok vždycky slabá ... Dále jsme navštívili oblast Chapsite, kde se mi podařilo přelézt 1. 7C v Rocklands - Kingdom in the sky ( tohle 7C se podařilo ve stejný den přelézt i Marťasovi,Žabovi a Adamovi, takže to byla taková dobrá akce ). K večeru jsme zkoušeli In the middle of the ass 8A, které loni vylezl Foxik. Žába ho dal na 2.pok. , Martase potrápilo,ale taky ho dal, a já se svým patovacím uměním zase pěkně pohořela..

Kingdom in the sky 7C


Kluci z Ostravy pak odjeli do Kruger parku a přišli o jednu z nejlepších akcí, kterou kdy kemp de Pakhuys zažil..
Další dny jsem byli s Žabou a Marťasem v Passu , kde se mi podařilo přelézt další 7C Iconic na 3.pok. Kluci ho dali samosebou taky. Odpoledne jsme se přesunuli ještě do Roadcrew, kde jsem dala jedno ,,petráčovský´´ 7B Lolitu. Ani jsme se nestihli rozkoukat a kluci se z Krugeru vrátili zpátky. Přijeli pěkně odpočatí, zatímco my už jsme celkem cítili únavu. Jejich delší rest se prokázal jako puls ,kdy Adam zašel na svůj rest  do 8 Day Rain a dolezl si pro svoje PRVNÍÍÍ 8A Shallow Cave! Mně se v 8 Day Rain konečně podařilo vylézt Bushoning 7C.

Buhshoning 7C


Poté nás čekala narozeninová oslava, protože Michal s Kubou v té Africe s námi pěkně zestárli :). Party byla super a - Noo Noo s Žabou si večer ještě stihli zatrénovat na místní desce a ,, pokoušeli ´´se shybovat na jedné ruce.
Poslední dny našeho zájezdu každý věnoval co nejvíce času svým projektům. Noo Noo poslal své třetí 8B Madibu. Žaba semnou šel na Caroline 7C+, kterou jsem zkoušela během zájezdu asi 3x. Tajně jsem doufala, že je to takový ten můj projekt, který bych mohla možná někdy dát.. Ale bohužel nedala a už mi na to zbýval jen poslední den. Ráno jsem se probudila a měla jsem pocit jako by mě v noci přejel náklaďák s betonem v korbě.. Kluci se mě ptali jestli chci jít vůbec do Passu. Abych řekla pravdu tak jsem ani ze začátku nevěděla jestli jo nebo ne.. Ale nakonec se ve mně probudila touha po Caroline jak cip a šli jsme! Dopoledne jsem dala pokusy, které vypadaly celkem slibně, ale pořád kousek chyběl. Tak jsem šla s Adamem a Kubou na jejich bouldry. ( Adam zkoušel Pendragon 8A a Kuba vysoké 7A+ ) jenže pak se blížila 14hod a my už jsme za hodinu měli na dobro opustit Rocklands. Kluci se tedy vzdali svých projektů a šli mě chytat. Ani jsem tomu ze začátku nemohla uvěřit, ale dala jsem Croline 7C+ doslova za 5min 12!! :) (vlastně za 5min 14 ;-))


Caroline 7C+


Radost jsem měla obrovskou a kluci ze začátku nevěřili svým očím ! Sebrali jsme si své věci a vraceli se do kempu. Sice jsem měla obrovskou radost, ale pomyšlení na to, že už pojedeme domů mě zase trošku zchladilo.. Když jsme dorazili do kempu nebyla jsem jediná komu svítily oči. Byl to i Michal, který konečně poslal Jaws 7C v kempu :). Takže poslední den pro nás oba nejúspěšnější !!
Ten den jsme přejeli do Hermanusu, kde jsme se chtěli ubytovat v kempu, ale bohužel už bylo pozdě.. Noc jsme tedy strávili na maticích u pobřeží oceanu. Druhý den jsme se šli podívat na velryby,lachtany a delfíny. Byl to neuvěřitelný zážitek vidět ty mořské příšerky skákat do vzduchu. Večer jsme se ubytovali v luxusním apartmánu v Simon´s town.
Další den jsme jeli  na Mys dobré naděje, kde jsem konečně spatřila BABUNY. A ne, že by tam byl jen jeden, ale byla tam celá jejich famílije !

Babunek


Odpoledne jsme ještě skočili na Boulder beach, kde jsme viděli roztomilé  tučňáky.

Boulder beach
 A nastal náš poslední večer ( tedy jako společný večer, já jsem si dala ještě jeden navíc sama ). Udělali jsme si hambáče,koukali na videa co jsme za celou Afriku zplodili a šli pomalu spát...
Poslední den mi bylo čím dál víc do pláče, protože jsme s klukama udělali menší- vetší chybu při objednávání letenek a vyšlo to tak, že jsem letěla o den později. Sbalili jsme věci a vyrazili směrem Cape Town na letiště. Aby nebylo zakončení zájezdu jen tak obyčejné tak jsme nabourali naše dvě káry do sebe asi 20 km od letiště.. Nikomu se nic nestalo,jen auta měla menší boláky v nárazníkách. Na letišti si kluci zabalili batohy do folii a Adam mi šel pomoct s ubytováním poblíž letiště. Když jsme se vrátili klukům už zbývaly jen dvě hodinky do odletu. Mě už začínalo být čim dál víc smutno a čas neúprosně běžel. Tak jsem se se všema obejmula a mávala jim skrz sklo do bezcelní zóny. Ještě jsem jim zamávala do letadla a zůstala jsem sama celé Africe na pospas .. Noc v hotelu vůbec neutíkala. Snažila jsem se číst, koukat na Tv, spát, ale nic se mi moc nedařilo. Bylo mi smutno a měla jsem strach jestli vůbec dám ten let domu. Nicméně druhý den jsem si sbalila věci z hotelu a s pomocí němého černocha jsem dopravila svoje zavazadla na letiště. Tam jsem dostala letenku a vyrazila směrem Istanbul. V Turecku jsem čekala 3 hodiny na letadlo do Prahy. Naštěstí jsem všechno zvládla a mamka s Lubou na mě ráno čekali v Praze.





celá naše parta

Chtěla bych poděkovat hlavně sponzorům :Singing rock,Slatic,Tilak,www.horolezeni.cz


Afrika byla super, nádherná, skvělá, ale  někdy  i smutná. Doufám, že to nebyla moje poslední návštěva.. Nechala jsem tam kusy své kůže,kousek zubu a pár restů, na které bych klidně ještě zajela! A s klukama jsem to taky naštěstí přežila :) Takže doufám, že zase někdy Afrikooooo !!!

Žádné komentáře:

Okomentovat