středa 20. prosince 2017

Život v BC (British Columbia)

Tak jsem, tu stále v BC. Sice už ne ve Squamishi, ale ve Vancouveru! Ano já... Holka z maloměsta, žije v obřím městě! Sama sebe překvapuju. Ve Squamishi jsem byla asi 14 dní, ale kvůli lepším příležitostem a nabídkám jsem se rozhodla svůj život nasměrovat do Vanu. Bydlím v East Vancouveru v baráku s dalšími 10 lidmi, ale pokoj mám sama pro sebe tak si na nic nemůžu stěžovat. Sice je Vancouver opravdu obří město s pul milionem obyvatel, ale pořád máš kousek do Squamishe, kousek do hor a výhledy na oceán mají taky něco do sebe. Když člověk hledá krásu, tak jí vždycky najde.

Jedna oceánovka

S počasím je to tady takové všelijaké. Týden v kuse prší nebo svítí sluníčko a je krásně. Viz víkendy co jsme tu už zažili.
První víkendový výlet jsme podnikli na Keith's Hut (horskou chatku). Vyrazili jsme ve 4 jen s batohama, protože zas tolik sněhu na skialpy ještě nebylo. Výlet moc pěkný, šli jsme pěšky sněhem cca 2h na chatu, která se nachází severně od Duffy lake a z okna je výhled na Mt. Joffre viz odkaz http://www.keithshut.ca/. Chata byla moc příjemná, ani moc lidí tu nebylo. Zabrali jsme si místečko u kamínek ohřívali si svařáka a v noci si užívali krásného svitu úplňku. Ráno jsme se probudili do dech beroucích výhledů na osvícené hory, nádhera, akorát teplota -20 stupňů byla dost hustá. No nic sešli jsme si zase pěkně dolů k autu a měli v mysli spoustu krásných zážitků.

Ranní mrazík
Snídaně

Přes týden jsme si udělaly s Beát (moje spolubydlící) kulturní vložku a vyrazily na přednášku o fotbale. Zní to divně, že, dvě holky a přednáška o fotbale. Ale nebylo to žádně nudné žvanění o tom jak týpci pobíhají po zeleném trávníku (doufám, že sem se teď nikoho nedotkla). Byla to přednáška a promítačka krátkého filmu od Libora Volfa, který přijel do Vancouveru už před několika lety a učí tu místní děcka hrát fotbal. Neučí je jen tu, ale i - teď se podržte- , v Ugandě! Takže jsme shlédly video o projektu v Ugandě. U toho jsme si nacpaly pupky večeří a zákuskem. Bylo to moc zajímavé a milé posezení.
Následující víkend jsme vyrazili na chalupu Steep creek. Tentokrát v početnější bandě a to 7 lidí a dokonce i na skiaplech bo sněhu bylo nadmraky. Víkend byl brán jako lavinový kurz. Všichni jsme si koupili nebo půjčili lavinovou výbavu  a vyrazili. Cestou na chatu jsme dostali už pár rad a instrukcí co a jak když člověk vyrazí do terénu. Jak si dávat pozor na lavinové terény, jak zhodnotit situaci kdy je to bezpečnější a kdy ne. Večer jsme se vydali ven a už si zkoušeli orientaci s pípákem, manipulaci se sondou a lopatou. V chatě nám pak Pavlik- náš hlavní instruktor ukázal pár videí, prezentací, dostali jsme i vlastní učební materiály a na závěr večera nám kluci ještě ukázali jak vyrobit transportní nosítka jen z věcí co by měl mít člověk většinou na horách u sebe. To se mi líbilo asi nejvíc...
Ráno jsme měli budíka na 6 ráno, abysme si užili sjezd v čerstvě napadaném prašanu a pak stihli ještě vykopávání a sondování. S Markét se nám teda z teplýho spacáku moc nechtělo, ale nechat si uniknout freeride taky ne. Rychle jsme se nasnídali a vyrazili. Vyšlápli jsme si jen kousek a dali jsme si sjezd v hlubočáku lesem :D. Vyjeli jsme přímo u chalupy, na chvilku jsme se šli ohřát ke kamnům, protože sněžilo dost hustě a byli jsme durch. Odpoledne nás čekalo sondování, zkoušeli jsme techniku jak udělat rozbor sněhu a na závěr nám kluci zakopaly dva pípaky a s děckama jsme hledaly. Moc pěkný víkend.

Gogin v akci

Přes týden jsme ve Vancouveru měli další kulturní zážitek a to návštěvu místního !Českého! divadla, které tu funguje už od roku 1977 http://www.divadlozarohem.ca/. Byli jsme na hře Hrajeme pikle. Divadlo bylo povedené, výkony herců parádní a člověk si najednou připadal jak kdyby byl doma, když celá hra byla v češtině a kolem vás diváci mluvili taky česky. Po divadle jsme šli do hospody i s hercema a zažili docela divokou noc.
A tento víkend si představte jsme jeli do Squamishe, protože se oteplilo jak hrom a počasí vyloženě lákalo na poslední letošní lezení. Sbalili jsme se do Jerryho prskoletu, (protože můj momovan byl chvilku mimo provoz, kvůli prasklé pneumatice) a vyrazili vstříc Squamishi. Ujeli jsme jen pár kilometrů z Vancouveru a mlhu s deštěm nechali za námi. Čekal nás neskutečný pohled zpět na město, kde byla inverze a z moře mlhy vykukovaly jen špičky mrakodrapů. Jak by řekl Oja, bylo to epický. Ve Squamishi jsme s Jerrym lezli ve Smoke bluffs a bylo fakt krásně. Večer se k nám přidal zbytek rodinky - Gogin s Markét a jeli jsme na naše parkoviště, kde jsme si ještě dělali ohýnek a buřty. Byla teda kosa pořádná, ale naštěstí jsme spali v autě a nikdo neomrznul ani neumrznul. Druhý den jsme šli lézt opět na Smoke bluffs a plní radosti a skvělých zážitků jsme se vydali zpátky domů.

Mrakodrapy v mlze

Romantika po cestě domů

Jerry v akci

Tak a teď přichází čas na největší zážitek!!!! Beát zařídila lístky na NHL, takže jsme s Beou a Jerrym vyrazili na hokej. Hrálo Calgary x Vancouver a kdo nechyběl v Calgarském teamu??  No jasně, že naše 68 Jarouš Jágr!!!! Byl to skvělý zážitek! Calgary vyhrálo 6:1 a to naprosto suveréně. Možná se ptáte komu jsem fandila, když jsem teď ve Vancouveru... Jasně, že Calgary, jedním důvodem byl samozřejmě Jarda a dalším to, že jsem v Albertě žila rok... Chtěli jsme na konci odchytnout Jaryna ať se s náma vyfotí, ale nebyl na to čas, protože naše Beát byla hvězda večera. Vylosovali číslo jejího sedadla a holka šla po zápase na led, kde dostala dres! No mě podrž, tolik zážitků, že z toho jde člověku hlava kolem.

Fanoušci

Ano Jarouš je tam!!!

Dokonce se nám podařilo udělat selfíčko i s několika Jágrama najednou

Ještě jedna vsuvka na závěr. V týdnu chodím trénovat na bouldrovku Hive do North Vancouveru. Pěkná velká bouldrovka se super posilkou i rozehřivací stěnkou. A nechodí sem leckdo, jako např místní hvězda Sean Mccoll...

Sean v akci

Jinak vánoční cukroví už jsem nějaké napekla, ale ještě mě čeká dozdobit perníčky a slepit linecké. Na vánoce budeme asi s Goginem a Markét, bude stromek br.salát a řízek.

Pár veverek připravených na vánoce

Na Silvestra chceme vyrazit na chalupu, kde budeme zase poletovat na skialpech :) Tak Vám všem přeji krásné svátky a Šťastný Nový rok!